~..tetamu ke..~

2/11/10

zaman kecilku yg ku rindu...

~bkn gmbar sbnr..hehe~


zaman kecilku yg ku rindu??..ye, aku rindu sgt zaman wktu kcik2 dulu..keje nk main2 jer.. sampai kena marah ibu n ayah pun tetap gak degil.. biaselh.. kepala batu.. suka nk wat hal sendiri.. biaselh ank sulung..adek berderet jer kat bwh.. huh..jenuh betul.. benda yg paling aku xsuka time kecik2 dulu..hmm.. nk tw ape?? ape lg klu bkn kena jaga adik2 la.. ckit2 nk kena jaga adik.. dh la sumenye nakal2.. sabo je la.. kalau time parents keje tu la, time tu la nk hot ngn adik2.. nasib diorg la..dpt kakak garang mcm aku nih..
rindu sgt zaman kecik2 dulu..ade jer benda nk wat.. ape lg klu bkn main ngn kawan2.. syg nyer xingt mcm mne zaman baby dulu.. kalau x..mmg nk cite sume kat sini.. [saje nk kongsi story].. dulu waktu kecik2 suka gak pindah randah.. maklumlah, ayah org johor , ibu plak org srwk.. aku nih lahir kat srwk bumi kenyalang yg tercinta tuh... mmg kejp duk smenanjung kejp duk srwk la aku nih.. tp ape2 pn best la jgk..sygnyer skrg aku tgh blaja kat indon, so gmbar2 time kecik sumenyer kat umah,.. xdpt la nk tunjukkn kat cni.. nnti2 la... dpt la jgk korg2 tgk pict aku zmn kcik2 dulu..hihi...
aku nih ade enam beradik.. ade dua adik laki, tiga lagi pompuan.. tp skrg sume dh besar2 dh... dh gi blaja merata... tu la sbbnye aku rindu sgt zmn kcik2 dulu... yela.. zaman "kakak" berkuasa.. kerajaan kuku besi ku tgh bermaharajalela la katakn.. tp, uhh.. adek2 aku tu kuat2 gak.. skali diorg emo.. terpelanting aku di kejenyer..hahaha..lg2 adek aku yg ketiga tuh..[sori ye bani].. die nih,.. klu marah kat aku.. ya Allah.. tuhan jer yg taw... hbis helmet n batang penyapu die nk guna utk bantai aku ngn adek aku yg second tuh.. sabo je la.. tp skrg dh baik giler ngn aku... syg bani!! muahh!!
aku nih bknlh sesabar adek aku yg second tu.. die tuh klu kena marah ke ape diam jer.. pastu tido..xpun kuar rumah.. xpela..die boy.. senag nk out jer klu tension..tp aku?? hmm.. duk berkurung je la lam bilik berhari2.. hahaha kuat merajuk gak aku nih kecik2 dulu.. dh besar pon msih gak kot ade sikit2 perangai tu..xleh nk di ubah.. [tp kdg2 jer la]..blh caye ke??..caye je la..

hmm..rindunyer zmn kcik2 nih.. sgt2 aku rindu..haha... wktu mula nk berdikari.. seawal usia nth brp time tu.. maklumlh ank first.. haiyaa.. nk xnk.. kne nk jgk.. blaja la berdikari..kata ibu slalu sgt dulu... ibu pernah gak ckp.. nnti klu ibu n ayh dh xde..kakak la yg kne jga adek2.. wuaaaaa.. sedih btul mngingatkannyer.. yela.. aku msih budak mentah lg.. nk blaja tu yg mls... tps skrg insyaAllah xlg.. baru rse bergunanye berdikari awal2 dulu.. klu x... mgkin aku dh xjadi manusia skrg.. hihi.. terima kasih ibu.. terima kasih ayah..

ape2 pun..thanks la utk sumenyer.. klu x diasah time kcik2 bile lg..dh besar2 sush plak..msing2 dh bwk kpale..kn3??..
bnyk jer cite zmn kcik2 dulu.. tp dh penat nih.. esok2 smbg lg yg len..

aku nk tido...skrg dh lewat..!! jam di loptopku mnunjukkn pkul 2.17pg!..ngntok dh mnggila nih,..
~jgn lupe smbg lg..~

huh, skrg jam dh mnunjukkn 11.16 pg.. smbg balik cite aku yg xhbis mlm td...
panjang lg klu nk diceritakn zaman kcik2 dulu...tp ape2 pn.. zmn kcik2 sape yg xbest.. msti sume org ade citenyer yg tersendiri.. tp aku nih dh bnyk lupe la... memori xkuat sgt...
hmm..yg kt atas tu baru permulaan cite jer.. citenye baru nk bermula di sini.. hmm,nmpknye mngimbau memori sungguh!
wktu kcik2 dulu, aku duk kat selayang.. tp dh xingt alamat umah tu bape.. jln nk gi sne pun dh xingt jgk.. yela, nth berapa belas thn yg lalu.. msih tadika time tuh.. rindu jgk nk jmpe kwn2 lme wktu kat tdika dulu, tp sbnrnye dh xingt lnsg muka diorg cam mne..name apetah lg.. lg2 skrg sume dh mningkat dewasa... msti sume dh berubah sume...


kisah pemadam strawbery??



zaman tadika yg mnyeronokkan.. ingt la dulu, aku ade bestfren.. girl.. ahh... aku lupe nmanyer.. tp klu tgk strawbery msti ingt dier.. nk tw knp?? aku kne kelentong ngn die la.. yela budak2.. mne tw reti.. tw ikut jer.. sbnrnye psl pemadam bentuk strawbery jer.. aku nih pun satu, teringin sgt nk pemadam strawbery... leps tu aku tnye la dier.. "mcm mne ko dpt pemadam strawbery tu?? ko tanam ker??" dier pn explain kat aku.. die kata.. "aku x tanam.. tp aku ambik batu tar kat jln raya yg warna hitam tu.. pastu aku siram la dgn air hari2.. lepas tu jd la pemadam strawbery..." ..wah..mmg mnarik betul la idea die time tuh.. dgn xfikir2 lg aku suruh la die buat utk aku... yela..nk sgt pemadam strawbery punye pasal.. aku pun kutip batu tar yg kecik2 kat jln tu, aku bg lam kat dier.. setiap petang n balik dr skolah jer aku ngn dier gi siram batu tuh.. hahaha.. tp hari demi hari aku pn prasan yg batu tu just basah jer kne siram.. xtukar2 pn jadi strawbery... aku pn tnye la dier, "knp xjadi2 strawbery pn?? ko tipu aku ek??" .. tp.. die tetp gak menegakkn yg die buat benda yg sme n then jd pemadam strawbery.. last2..die bengang sendiri.. die bg la pmadam strawbery die kat aku,.. punye la aku hepi dpt pmadam strawbery tu.. hahaha.. tu la kisahnyer..[hmm..aku nk sgt jmpe kwn aku tu..ya Allah temukanlh aku dgn die.. spaye aku dpt tanam plak pokok strawbery sme2..hik3..ngarut!]

No comments:

Post a Comment