~..tetamu ke..~

2/18/10

pergi menjauh...


cerita oh cerita.. itulh aku yg suka bercerita2 nih.. dua tiga hari nih sibuk ckit dgn keje.. so, agak xde masa gak nk mnulis kat cni... hmm.. nth tetibe arini ade mood plak nk share pasal mula2 masuk asrama.. se-awal umo 10thn time tu.. dh kne hantar sklh asrama.. jauh plak tu.. time tu rse jauh la.. dua jam perjalann [ tp naik flight]..bkn naik kete.. mula2 hepi jer, yela dpt gi KL.. naik flight lg tu.. bkn xpernah naik time tu..tp dh lme xnaik..so rse seronok sgt.. mula2 gi johor... tido kejap kat umah makcik kat JB.. maklumlah waktu tu lme duk srwk.. org srwk mne ade mkn pedas2... pg tu nk breakfast.. tgk ayah sedap jer mkn.. time tu kak sedare aku yg msk.. k.nora nme die.. sedap die blh la.. tp, ya Rabbi.. pedas nk mati.. aku ngn kazen aku yg sorg tu smpai xleh nk mkn.. ingt lg muka kazen aku tu merah jer.. mne x, menahan pedas yg teramatnyer.... time tu senyap jer.. xberani nk ckp pape.. dgn malunyer satu hal lg..hik3.. bygkan mmg xdpt nk mkn lnsg.. nasi goreng tu, aku ingt lg kepedasannyer smpai skrg.. ~sori ek k.nora..hihi..

hmm..keesokknnyer gi balik kmpung atuk kat Lenga, Muar.. excited je mula2 smpai.. jmpe la atuk sume.. time tu atuk laki msih ade lg.. skrg..[ al-Fatihah utk beliau]..moga Allah merahmati umonyer.. kalau nk diceritakan kenangan dengan atuk laki tu.. mcm2.. atuk laki best, tp, garang.. seram tau.. dulu waktu kteorg adek beradik kcik2 lg.. balik kmpung je.. hbis la.. bila main jer suka main lam bilik tidur atuk.. best.. bile die unik je dari bilik2 lain yg ade kat kmpung tuh.. mula la kne marah.. haha... nakal sgt.. tp ape2 pon.. atuk marah tu, tnda die syg.. xkan la mrh xbersebab.. dh cucu2 die nakal sgt,,. sape x geram..hi2 :) ~~

cite pasal kat kampung atuk nih bnyk.. tp raya thn lepas [2009].. aku jer yg xbalik raye.. family sume balik raye kat kmpung.. msti best giler.. mcm mne ek rupa kmpg skrg.. igt lg dulu, time balik kmpung tgh musim durian.. huhh!.. dh la aku gile sgt mkn durian tu.. smpai termuntah2 pn xpe.. sumbat jer slagi ade.. adek aku mujahid smpai demam2 mkn durian bnyk sgt.. bygkan.. blkg umah pokok durian sume berbuah..hari2 ade je buah yg jatuh.. setiap pg atuk duk kutip buah durian.. smpai bertimbun2.. pg2 sarapan mkn durian.. sedappppppppp~~ hik3... memori yg xdpt dilupakan.. skrg atuk laki dh xde.. n aku pon dh lme xmkn durian kat kmpung tu..bile ek dpt raye kat kmpung lagi ek?? [rinduuuuuuu sgt!!!]

back to cite nk msuk asrama td.. wktu tu serombongan la kiteorg gi KL.. nk hntar aku n kazen aku tu jer msuk asrama,,.. tp pkcik2 n mkcik2 aku yg len pon ikut skali.. aku ingt lg hari pertama msuk asrama.. 1 mei 2001.. skolah tu skolah tahfiz.. dkt gombak.. btul2 tepi sungai gombak tuh.. ~~mula2 masuk malu2 jer... skolah tahfiz, aku pon xtw peraturan dier camne.. dh hantar2 barg sume.. gi jmpe ngn ayah balik.. time tu sbnrnye sedih jer.. tp xla tunjuk sgt.. wat biase jer,.. ego.. tp.. hmm.. hati budak mane yg xmeruntun menangis kena duk asrama umo 10 thn.. dh salam2 ngn ayah sume.. ayh pon dh balik.. gi plak msuk asrama.. mula2 sume org pandang pelik jer.. xtw la knp~~~ rupa2nyer aku dh lnggar peraturan..huhu..dushh!! mula2 msuk dh langgar peraturan.. ape r.. hik3 :) peraturan pertma yg aku lggar.. pakai bju t-shirt.. kat ctu xleh pkai t-shirt.. just bju kurung n jubah jer blh gne.. wlaupon dlm asrama.. huhu.. mmg time tu aku mmberontak la jgk.. dh la bawa bju t-shirt je bnyk.. tgk2 xleh pkai plak.. sabo je la.. terpakse simpan je la bju t-shirt tu lam loker.. sedih tol.. [time tu budak2 lg.. sume bnde rse nk mrh2 je..hihi..] skrg baru aku tw hikmahnyer.. bknnye xblh pkai t-shirt.. tp dh peraturan cm tu, trime je la.. ade la sbbnye tu.. kn3??

hari demi hari.. dh rse ok jer duk asrama.. aku nih mcm artis.. rmai jer org nk ambik adek angkat time tu.. kak angkat pertama aku k.yenny nmenyer,, orgnye cute.. hik3.. baik plak tu.. tp tegas gak. die la bnyk jga aku time mula2 dulu.. skrg die kat mne ek?? dh lost cntct la..

hari2 terus berlalu.. kdg2 rse gak rindu nk balik.. tp, slalu je wat2 cool.. hik3.. pertama kali buat seumur hidup aku xsmbut bezday ngn parents time tu.. mmg la, klu kat umah xde la smbut mne pon.. tp, yela.. dh jauh.. xde dh dgr sendiri dgn telinga ayah wish bezday pg2 27hb julai lg.. tp, yg terharunyer,, aku dpt kiriman dari ibu n ayah dari srwk.. hik3.. ingt lg time tu.. aku suka sgt warna pink.. ibu hadiahkn sume barang kat aku time tu warna pink.. rse nk nangis jer,.. masih ingt lg kakak yg jauh time tu.. hihi.. ape2 pon, thanks so much to my parents.. for tht gift.. so cute :)) rse smngt jer dpt hadiah tu.. siap tunjuk2 lg ngn kwn2.. hahaha. [mmg cam bdk2 time tu..huhu] dlm tu ibu sertakan surat rindu die kat aku ..hihi.. aku masih simpan lagi surat tu.. kat umah.. ade la dlm kotak2 mne nth..yg penting aku msih simpan.. waktu baca.. hihi.. menangis tu.. tp, tu la.. belajar dari kehidupan.. klu aku xduk asrama kecik2 lg.. mgkin smpai skrg aku msih sush nk berdikari sndiri.. lg2 aku nih ank sulung,, nk kena jaga adek2 yg berderet lg kat bawah tu.. dh besar nih baru tw segala hikmah yg selama nih slalu disalah2kan aku..[ mutiah..oh..mutiah ]..hik3..

hari ini.. aku telah belajar dari sume tu.. belajar bertapa sush duk jauh dari org tua.. sumenye rse xckup jer.. smpai kadang2 rse bile lg nk duk ngn family.. asyik berjauhn jer.. tp bile dh dekat slalu menyusahkan jer.. hmm.. ape la aku nih..hik3.. ape2 pon itulah kehidupan..

hmm.. aku nk tulis puisi, khas utk ibu n ayah ku..:)

~~~

sewaktu dulu,

aku merasakan hidup ini sendiri,

sedangkan kau sentiasa menggenggam tangan ku erat,

tidak pernah sekali pun kau melepaskannya,

walau sesaat..

sehingga hari ini,

kau tetap sama,

walau aku sudak berganjak dewasa,

kau masih setia menggenggam tangan ku erat,

malah semakin erat aku rasakan...

andai satu waktu nanti,

antara kau dan aku pergi,

ku harapkan,

redhomu sentiasa mengiringi....

ikhlas,
dari ank mu tercinta..:)


uhh..jam d laptop ku mnunjukkn 10:52WIB.. dh lewat gak nih.. bersamaan 11:52PM jam malaysia..hmm..esok2 smbung post len plak k..

moga terhibur..:)

No comments:

Post a Comment