~..tetamu ke..~

2/15/10

impianku yg tidak pernah berhujung..


argg!!!.awl2 lg dh mngeluh.. ape r aku nih.. sbnrnye xtw nk tulis pe..nk cite sal zmn kcik2 mls r plak..kne ade mood bru dpt tulis.. nih nk cite pasal ape ek?? zmn remaja?? or hmm..ape,..dn ape???!!! sbnrnye klu ikut plan aku,blog nih aku nk susun cite die dr zmn kecik smpai besar.. xbest la terabur2.. tp tu la.. cite zmn kcik2 dh xbrp ingt.. so, mgkin blog nih xbersusun la nmpknyer.. hmm.. kdg2 fikir jgk, ade ke org nk bc cite psl hidup aku yg xbrp mnarik nih..???.. ahh..lantak la.. klu xnk baca sudah, aku just tulis utk org yg nk bca jer..hik3 [thanks sudi mmbaca crite sy..(^^,)~~]

hmm.. arini nk tulis pasal impian la, impian dari dulu2 lg.. dr nth umo bape xingt la..tp belasan thn jgk.. nk tw x ape impian aku?? sbnrnye bnyk tw.. tp ade satu impian nih.. simple jer.. cme blm ckup berbakat...hihi.. ape ek?? cuba teka??haha.. hmm, sbnrnye, aku teringin nk jadi penulis..[sgt3 teringin!!].. tp tu la..xberbakat lagi.. aku dh bnyk mnulis carpen.. dn dh bnyk jgk mnulis puisi.. malah bnyk jgk try wat novel..[tp..sparuh jln la..] coz blurr.. hmm, korg ade idea x? [klu ade,letak la kat s.mix box tu ek..tq..:) ]

impian..impian..impian...semua org ade impian.. nk berjaya mnjadi seseorg yg mgkin akn dicontohi org lain.. itulah aku.. aku nk jd mcm tu lah.. ade yg baca crite2 aku.. ~~bkn nk glamor~~ nk jadi yg biase, tp hebat.. mcm mne ek??

xpela, yg penting kita msti sungguh2 utk capai impian tu.. aku nih, dh jln merata.. merantau merata... dr sabah sampai ke perlis aku dh gi.. tp xla sume tmpat, yg pnting pernah msuk ngeri2 tu.. mgkin xla smpai lg ke timur tengah, europe dn swktu dgnnye.. just smpai indonesia jer ngara jiran kite nih.. tp, aku rse perjlnn tu ckup utk aku wat crite "tiada berakhir aku melangkah"..haha.. pngalaman bnyk, cme memori nih sdikit melumpuh... xpe, aku akn cite kat sini nnti catatan perjalanan aku tuh.. sungguh pnjg..dn setiap moment2 tu ade kisah2 yg mengoyak jiwa..:) semua nih, sbb nk capai impian aku yg bnyk tu la.. kite nih, xblh hnye hidup kat satu tempat jer.. kne keluar dr kepompong.. mcm rama2.. klu xkeluar, kita xtw ape yg ade kat luar tu.. bnyk sgt benda yg mnarik, pelik, segala2nye la.. yg penting sumenye mngajarkan kita erti hidup..

perjalanan tu sebenarnye mematangkan kita.. cintailah melihat ragam manusia.. msti korg akan terasa seronok, sedih, rse nk gelak, dn mgkin jgk akn menangis.. segala rse yg bercampur baur la.. aku berani jamin.. msti korg akan menjadi lbih kreatif dn matang..

ckup la smpai sini.. hope ade manfaat utk korg ambik dn try ek..~~ perubahan oh perubahan... hik3.. daa.. nnti smbg lg dgn post yg lain plak ek...:)
jap nk berpuisi ckit,.. sbb tgh aku mnulis nih, hati gundah gulana.. haha..

di saat aku diam,

di saat aku kaku,

di saat aku buntu,

~~tolonglah..

aku perlukan...

:)

line internet yg bagos..

utk aku,

mencoret rentetan hidupku tanpa gangguan..hee :))


moga terhibur..:)

1 comment:

  1. salam mutiah

    teruskan menulis..
    pasti ada anybody out there yg perlukan ur spirit..at least..

    visit my blog
    http://ceritayati.blogspot.com

    k yati

    ReplyDelete