~..tetamu ke..~

8/19/10

Kembali kepada Ilahi..

..tiba2 dpt msj dr seseorg yg tak disgka2.. "mak u.Asri kembali ke rahmahtullah sebentar tadi.."..

~~ innalillahiwainnailaihirojiun..


dia telah kembali pd malam jumaat yg baik, juga bulan ramadhan yg baik.. terasa tidak percaya.. namun itulah hakikat yg harus kami terima.. dgn berlapang dada dan redha.. takziah buat keluarga beliau.. atas permergian mok ke rahmahtullah.. semoga Allah meletakkan beliau bersama golongan hamba-hambaNya yg beriman dan bertakwa..

beliau adalah guru mengaji aku wktu aku belajar di Darul Kautsar dulu.. beliaulah yg telah banyak mengajar aku tentang tajwid2 yg selalu aku langgar ddalam mmbaca al-quran sehingga aku mampu mmbaca al-quran dgn baik.. beliaulah yg banyak memberi semangat dan nasihat sewaktu aku lemah dan terasa malas.. beliau selalu mengingatkan aku tntg susah payah ibu dan ayah sekolahkn aku jauh2.. aku rindukn sgt saat duduk ptg2 bersembang mndgr nasihatnya sambil2 bermain ayun didepan rumah ustazah.. aku rindukan sgt saat die menegur bacaan aku dan menanyakan hukum2 tajwid yg ada pada bacaanku.. dan aku pasti.. bukan aku saja yg merinduinya.. tetapi sahabat2 yg lain jgk..

mok, terima kasih atas segala jasamu.. atas segala pengorbanan masa dan tenagamu buat kami semua... usia dan kesihatanmu tidak pernah menjadi alasan utk terus mendidik kami.. semoga Allah membalasnya dengan balasan pahala yg berlipat kali ganda buat mu... maafkn kami..

salam cinta penuh kasih dari saya buat mok tersayang...

al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment